60 degrees north 2011

Den 30/7 bar det av mot Vässarö. De första dagarna var det upptäckar- och äventyrarscouter på plats. Vädret var strålande sol så det blev flera bad varje dag blandat med hinderbana, trapperspår, bunkerspår och lite annat scoutskoj.

På måndagen fick vi sällskap av spårare och gnagare. Vi paddlade kanot och seglade små optimistjollar tillsammans allihop. För de mindre scouterna blev det en miniolypiad medan de större scouterna gjorde fina hantverk. Vi gjorde också en hel del samarbetsövningar tillsammans. På kvällarna var det lägerbål, bio och disco bland annat.

På torsdagen lämnade de mindre scouterna lägret och dom äldre seglade, orienterade och provade på ett par riktigt svåra äventyrsproblem ute i skogen.

Ett underbart läger med undantag för en olycka, Ellinor som bröt armen och fick lämna oss med ambulanshelikopter.

Trötta och glada lämnade vi alla Vässarö den 1/8 efter ett sista bad vid bastubryggan och då var även Ellinor tillbaka och åkte med oss hem.