I år fyller Barkarby Skälby scoutkår 60 år. Det firar vi så klart!

Välkommen till BaSks 60-årskalas!
Den 16 september är det fest i Vårdkasen eftersom Barkarby-Skälby scoutkår fyller 60 år. Du är välkommen!

Inbjudna: Scouter och medlemmar, ledare, funktionärer, festkommittén och dess arbetsgrupper samt kungen. Svara så snart som möjligt om du kommer (underlättar planeringen) absolut senast den 16/8.

Festen bekostas till allra största del av kåren och för att delta behöver du swisha en symboliskt kalasavgift på 60 kr/deltagare 123-0517979. Sista betalningsdag den 16/8. Kalasavgiften återbetalas ej.

16:00 börjar kalaset med tivoliaktiviteter utomhus vid Vårdkasen. Alla är välkomna!
Spårare och Upptäckare bjuds på kalasmiddag och är välkomna fram till kl. 20:00.
Spårare måste ta med sig en förälder eller vuxenkontakt då det inte kommer att finnas tillsyn för yngre scouter. Självklart kan ni samordna så att en vuxen har tillsyn på några scouter. OBS! Det är höstens avdelningstillhörighet som gäller. Exempelvis har våra Bävrar då blivit Spårare.

20:00 startar sittningen i Pyramiden med mat och underhållning. Äldre scouter, medlemmar, ledare, funktionärer, festkommitté, arbetsgrupper, övriga och kungen är välkomna fram till kl. 24:00

Kontakta fest60@bask-scoutkar.se vid frågor.

Utskick Spårare + förälder och Upptäckare!

Vad är det egentligen som händer på 60-års festen, när ska man komma och hur ska man vara klädd?

Här kommer mer information utan att vi avslöjar allt.

16:00
Ni är välkomna från kl. 16 och kommer att vara utomhus till ca 17:45 vid Vårdkasen. Där kommer att finnas roliga men ännu hemliga aktiviteter. När ni kommer är det viktigt att ni anmäler er så att du kan få din kalasbiljett! Det gör ni vid scoutvimpeln.

18:00
Ni bjuds på kalasmiddag inomhus.

19:30
19:30 slutar kalaset för er del och det är dags att säga hej då.

Kläder
Klä dig så att du kan vara utomhus de första två timmarna. Ta också på dig scoutskjorta/scouttröja och/eller halsduk. I övrigt är det valfri klädsel.

Medföljande föräldrar
Spårare behöver ta med sig en förälder. Ni är med och har tillsyn på scouterna. Ni kan också bli ombedda att hjälp till att administrera aktiviteterna för era scouter. Instruktioner får ni på plats av andra vuxna och äldre scouter som också är med och administrerar aktiviteter. Arbetet kan bestå av att kolla att scouterna följer regler, räkna och registrera poäng mm. Ni kommer också få hjälpa till vid servering av kalasmiddagen. Ni kommer bli bjudna på korv, kaffe och kaka.

Utskick Äventyrare, Utmanare, Ledare och funktionärer och övriga anmälda

Här kommer mer information utan att vi avslöjar allt.

Utomhusaktiviteter kl.16-19
Ni är välkomna från kl. 16 men kan välja att droppa in något senare. Men kom inte för sent om ni vill hinna med att uppleva roliga men ännu hemliga aktiviteter utanför Vårdkasen. När ni kommer är det viktigt att ni anmäler er så att du kan få din kalasbiljett! Det gör ni vid scoutvimpeln.

ca 19:30
Då drar vi oss inomhus för mingel.

20:00
Vi sätter oss vid det dukade bordet. Våra toastmastrar kommer att guida och leda er genom kvällens sittning där vi serverar en trerätters middag.

24:00
Senast 24:00 slutar kalaset och vi lämnar vi över Vårdkasen till Utmanarna som kommer att fortsätta festen in till morgonkvisten:-)

Kläder
Klä dig så att du kan vara utomhus fram till mingel och middag. Ta också på dig scoutskjorta/scouttröja och/eller halsduk. I övrigt är det valfri klädsel.