Bävrarna

Åldersgrupp Bäver 7 år

Bäverscouterna är de yngsta scouterna, de går i första klass och får pröva på scouting med ledare från kåren.

I Scouterna kan du hitta på nästan vad som helst. Från att leka nya lekar och bygga kojor i skogen, till att pyssla och laga mat.

Du lär dig något nytt nästan varje dag i Scouterna. Det är alltid roliga saker men ibland är de också väldigt bra att kunna. Som att använda tändstickor eller hjälpa någon som gjort sig illa. Men till skillnad från hur de gör i skolan läser vi inga böcker om det. Vi lär oss genom att göra, genom att prova på allt på riktigt istället.

När en är scout gör en alltid sitt bästa. Men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Avdelningsinformation

Mötesdag: Måndagar men ca en gång i månaden ses vi en lördag eller söndag.
Tid: Må klockan 18.30-19.30, Helg ca klockan 12:00-14:00
Plats: Vårdkasen, om inget annat meddelas

Vi är ofta utomhus åtminstone en del av tiden så tänk på att alltid ta med kläder efter väder. Vattenflaska är också bra att ha.

Information om program, hajk, mm kommer att skickas ut med e-post via Scoutnet, scouternas medlemsregister.
Så se till att hålla din och ditt barns kontaktinformation uppdaterad, logga in på scoutnet.se.

Kontakta oss ledare: bavrarna@bask-scoutkar.se

Information om vilka som är ledare för denna avdelning finns längst ner på sidan.

Anhöriglista Bäver

Terminsprogram

Planeringen kan komma att ändras under terminens gång.

Prenumerera på kalender

Om du vill prenumerera på avdelningens kalender och om du använder Google Kalender så kan du klicka på plusset i nedre högra hörnet av kalendern.
Använder du en annan kalender så kan du istället klistra in länken nedan i den kalender du använder.

Avdelningens länk:

Bävrarna (Åldersgrupp Bäver 7 år)

Ledare för Bävrarna