Lodjuren

Åldersgrupp Spårare 8-9 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

I Scouterna kan du hitta på nästan vad som helst. Från att leka nya lekar och bygga kojor i skogen som man kan sova i, till att pyssla och laga mat.

Du lär dig något nytt nästan varje dag i Scouterna. Det är alltid roliga saker men ibland är de också väldigt bra att kunna. Som att tälja med kniv eller lägga bandage på någon som gjort sig illa. Men till skillnad från hur man gör i skolan läser vi inga böcker om knivar och bandage. Vi lär oss genom att göra, genom att prova på allt på riktigt istället. Medan vi gör det samarbetar vi alltid i patruller, små grupper där alla är med och bestämmer. Det är smart, för tillsammans kan man alltid hjälpas åt att hitta på ännu roligare saker.

När man är scout gör man alltid sitt bästa. Men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Avdelningsinformation

Mötesdag: Onsdagar
Tid: klockan 18.30-19.45
Plats: Vårdkasen, om vi träffas på annan plats meddelas detta.

Vi är ofta utomhus åtminstone en del av tiden så tänk på att alltid ta med kläder efter väder.

Information om program, hajk, mm kommer att skickas ut med e-post via Scoutnet, scouternas medlemsregister.
Så se till att hålla din och ditt barns kontaktinformation uppdaterad, logga in på scoutnet.se.

Kontakta oss ledare: spararna@bask-scoutkar.se

Information om vilka som är ledare för denna avdelning finns längst ner på sidan.

Anhöriglista Spårare

Terminsprogram

Planeringen kan komma att ändras under terminens gång.

Prenumerera på kalender

Om du vill prenumerera på avdelningens kalender och om du använder Google Kalender så kan du klicka på plusset i nedre högra hörnet av kalendern.
Använder du en annan kalender så kan du istället klistra in länken nedan i den kalender du använder.

Avdelningens länk:

Ledare för Spårarna