Pingvinerna

Åldersgrupp Utmanare 15-18 år

Äventyr på riktigt! I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Att vara scout handlar om att utmana dig själv, din omgivning och alla förutfattade meningar.

Tillsammans med kompisar får du uppleva utmanande friluftsliv och engagera er i samhällsfrågor.

Som utmanarscout händer mycket i livet. Många går på gymnasiet och har veckorna fullbokade: Då är det skönt att koppla bort vardagen med Scouterna. Som utmanarscout öppnar sig världen för dig på riktigt. Du och dina kompisar har möjlighet att åka på en mängd olika läger och äventyr runt om i Sverige, Europa, ja, till och med världen. Det är som utmanarscout som man får möjlighet att åka på världsscoutjamboree; ett enormt läger med scouter från hela världen, något som händer var fjärde år, där du kan träffa vänner för livet!

I Scouterna är det alltid tillåtet att göra fel, men här får vi chans att reflektera, och det är då vi kommer på hur vi ska göra för att det ska bli rätt i framtiden.

Avdelningsinformation

Mötesdag: Onsdag
Tid: 19.00 – 21.00
Plats: Se program

Sedan höstterminen 2021 samarbetar vi med Viksjö scoutkår med Utmanarverksamheten, därför har vi hela fyra lokaler att använda.
Läs mer om Viksjö Scoutkår på deras hemsida: Startsida – Viksjö scoutkår

Våra ordinarie lokaler
Vårdkasen: Brasvägen 3,  175 63 Järfälla
Fjällvik: Ekollongränd 4, 175 49 Järfälla
Lyan/Sandvik: Vattenverksvägen  9, 175 47 Järfälla (vi går därifrån)

Vi är ofta utomhus åtminstone en del av våra möten, så tänk på att alltid ta med kläder efter väder.

Information om program, hajk, mm kommer att skickas ut med e-post via Scoutnet, scouternas medlemsregister.
Så se till att hålla din och ditt barns kontaktinformation uppdaterad, logga in på scoutnet.se.

Kontakta oss ledare: utmanarna@bask-scoutkar.se

Information om vilka som är ledare för denna avdelning finns längst ner på sidan.

Anhöriglista Utmanare

Terminsprogram

Planeringen kan komma att ändras under terminens gång.

Terminsprogram Rico: Rico VT24

Terminsprogram Basse: Basse VT24

Kalenderuppdateringar sker snarast.

Prenumerera på kalender

Om du vill prenumerera på avdelningens kalender och om du använder Google Kalender så kan du klicka på plusset i nedre högra hörnet av kalendern.
Använder du en annan kalender så kan du istället klistra in länken nedan i den kalender du använder.

Avdelningens länk:

Ledare för Utmanarna