Jamboree 2022

0

Det är dags att anmäla sig till sommarens stora Jamboreeläger som är för Upptäckare, Äventyrare och Utmanare. Det hålls utanför Kristianstad i Skåne, 30/7-6/8. Mer information finns på scouternas hemsida, https://www.scouterna.se/jamboree22/.

KÅRENS ANMÄLNINGSSIDA TILL JAMBOREE 2022

Vi kårer i Järfälla har redan börjat prata om att samordna oss och det finns en tanke att vi ska bo inom samma område på Jamboreen.

Priset för Jamboree är 2950 kr per scout och 1350 kr för ledare (kåren subventionerar ledarnas avgift). Dessutom tillkommer pris för transport till Skåne för de som inte tar sig dit på egen hand. Transport återkommer vi om längre fram, det troliga är buss.

Senast 30 januari ska ni ha:
1) anmält er i Scoutnet och
2) betalt avgiften 2950 kr för scout, eller 1350 för ledare till vår kår, swishkonto 123 051 7979 eller plusgirokonto 642585-4.

Den 31 januari anmäler vi kåren till Jamboree22. Det går att anmäla sig fram till sista april, men då kostar det ytterligare 250 kr, dvs 3200 kr för scout.

I anmälan i Scoutnet finns redan era kontaktuppgifter, som ni kan ändra om ni vill. Ni behöver också ange 2 personer som nödkontakter (namn, mobilnummer och mail). Dessa två nödkontakter är obligatoriska. Dessutom anger ni simkunnighet, information om sjukdomar/medicin och mat. När det gäller mat så för planeringens skull anger ni om ni vill ha vegetariskt eller inte.

I Scoutnet heter vårt arrangemang ”Barkarby-Skälby scoutkår på Jamboree22”. Om det inte syns direkt när ni kommer in i Scoutnet så kan ni hitta det under fliken ”Arrangemang”.
Det finns 3 flikar att fylla i: kontaktuppgifter, kårens frågor och Jamboree22:s frågor. När ni fyllt i kontrollerar ni uppgifterna och trycker på ”Bekräftar”. Nu har ni skickat er anmälan till kåren och kan också betala in avgiften.

Hoppas att så många som möjligt vill vara med, för det kommer att bli en häftig upplevelse.

Om ni har frågor maila gärna: lager@bask-scoutkar.se

Hälsningar
/Helene Jönsson, lägerchef