Magic Camp 2018

Läs inbjudan som pdf
Magic Camp packlista

Lägerbrev 1

Läs lägerbrev 1 som pdf

Hej alla lägersugna!
Välkommen till årets sommarläger Magic Camp! Det magiska lägret där allt kan hända och alla Disney figurer kan dyka upp! Det var en gång….
Anmäl dig så fort som möjligt om du planerar att vara med. Helst vill vi ha din anmälan i februari för det betyder att vi utifrån hur många som deltar ännu bättre kan planera lägret och alla aktiviteter.
Vi samplanerar vissa aktiviteter med Färingsö scoutkår som är där samtidigt med oss. Vi kan redan nu lova er att det blir många roliga aktiviteter och upptåg.

NÄR?

Söndag 29 juli – lördag 4 augusti för hel vecka.
Onsdag 1 augusti – lördag 4 augusti för halv vecka.

VAR?

Kopparbo, mer information finns på kopparbo.com
Kopparbo påminner om Vässarö där kåren haft sommarläger de senaste åren och ligger ca två timmars bilfärd från Järfälla strax utanför Fagersta i Dalarna.

ANMÄL DIG!

Anmäl dig på länken längre upp på sidan.
Anmälan fungerar som intresseanmälan och går att avboka fram till slutbetalning. Desto tidigare lägerkommittén får grepp om intresset desto lättare går planeringen.
Alla som ska med, scouter, ledare, föräldrar och övriga funktionärer ev. småsyskon anmäler sig på samma sätt.

Den 28 maj ska slutanmälan och betalning ska vara gjord, men vi återkommer med mer information kring detta.

KOSTNAD?

Scouter: max 2500 kr för hel vecka inklusive buss t o r, max 1200 kr för halv vecka, utan buss.
Ledare: Återkommer längre fram med kostnad.
Förälder/funktionär: Återkommer längre fram med kostnad.
Övrig anhörig som deltar på lägret: Återkommer längre fram med kostnad.

MER INFO

Under våren kommer vi att komma med mer information om tider, transport och packlistor mm. Till er föräldrar som avser att delta på lägret och ni som planerar att vara funktionär, så återkommer vi för att involvera er i planeringsarbetet.

ORGANISATION

Lägerchef: Helene J
Program/tema: Robban M
Kök: Micke C
Ekonomi: Gunilla B
Transport/materiel/logistik: Janne W och Tord H
Vill du hjälpa till i någon funktion, hör av dig till respektive person eller till lägerkommittén på: lako(at)bask-scoutkar.se

Lägerbrev 2

Läs lägerbrev 2 som pdf

Hej! Här kommer, äntligen, Lägerbrev 2 för Magic-18, vårt sommarläger den 29/7 – 4/8 på Kopparbo!

Det här lägerbrevet går ut till alla scouter och ledare i Barkarby-Skälby Scoutkår.

Vi ser ut att bli rekordmånga på årets sommarläger, jättekul!

För er som inte anmält er ännu vill vi påminna om att sista chansen till att anmäla sig till lägret är den 14/5! Datumet är framflyttat för att vi ska kunna planera aktiviteterna och budgeten bättre. Ni anmäler er via formuläret på vår hemsida: http://bask.scout.se. Där finns också mer info.

Priserna för deltagare ligger ännu fast vid max 2500 kr inklusive resa för äldre scouter med hel lägervecka, och max 1200 kr för de yngre som bara är med halva veckan.

Vi planerar redan nu en massa kul aktiviteter. Kopparbo är en lägerplats som liksom Vässarö erbjuder en massa fasta program, men vi kommer också att ha ett späckat eget program i kåren!

Vi ses väl i sommar?
/Lägerkomittén, lako@bask-scoutkar.se

 

Lägerbrev 3

Läs lägerbrev 3 som pdf

Det är just nu drygt 90 personer som anmält sig till sommarens läger, och vi kan lova att det blir ett läger att minnas! På programmet finns bland annat lägerbål, ljusspår och vi har bokat paddling, pionjärspår, klättring och tröjtryckning av vår egen lägertröja. Utöver detta så har respektive avdelning en mängd andra aktiviteter, och naturligtvis kommer det att finnas tid för bad. Några av aktiviteterna är tillsammans med Färingsö scoutkår så det finns många nya kompisar att lära känna.

Betalning

Kostnaden för lägret betalas senast den 31 maj, antingen till kårens plusgirokonto 642585-4 eller swishkonto 123 051 7979. Ange namn på lägerdeltagaren, avdelningens namn och födelsedag (ååmmdd) – vi vill kunna fira de som fyller år under lägerveckan.

Halv vecka Hel vecka
Scout 1000 kr 2000 kr
Ledare 400 kr 800 kr
Förälder/funktionär 700 kr 1650 kr

 

Informationsmöte 3 juni

För er som vill veta mer om lägret så träffas vi i Vårdkasen söndagen 3 juni kl 16. Är du förälder och följer med kommer förväntningar och ansvar att förtydligas. Personer i lägerorganisationen kommer att vara på plats och berätta om lägret, programmet och svara på era frågor.

Inför lägret

Packlista

Med hjälp av packlistan (se länk högst upp på sidan)  så får scouterna med det som behövs. Tänk på att det bästa är att låta scouterna packa själv så att de vet var sakerna finns. Glöm inte halsduken som kommer att vara vår klädkod under lägret. Tänk på att märka upp kläder och annat material så att det inte tappas bort.

Fickpengar

Godis kommer barnen kunna köpa i kiosken någon av kvällarna. Riktvärde för godispengar är ca 50 kr för halv vecka och 75 kr för hel vecka.

Mobiltelefoner

Det kommer att finnas begränsad möjlighet att ladda och vi tar inget ansvar för medtagna telefoner. Täckningen inom området är också begränsad och beroende på operatör.

Resa till och från lägret

För de som stannar hel vecka och som åker buss till och från lägret så samlas vi vid Vårdkasen söndagen den 29 juli kl 8.30, bussen avgår kl 9.00. Vi lämnar Kopparbo den 4 augusti kl 13 och räknar med att vara tillbaka vid Vårdkasen kl 15.
Stannar du halv vecka så arrangerar ni transporten själva inom avdelningen eller med samåkning. På Kopparbos hemsida finns karta och koordinater, kopparbo.com
Det är ca två timmars bilfärd från Järfälla strax utanför Fagersta i Dalarna.

Efter lägret

Vi påminner även om att föräldrar förväntas hjälpa till när vi kommit hem, vi behöver packa upp och vid behov hänga tält på tork samt diska/rengöra all köksutrustning.
Här är de datum/tider som gäller:
Lördagen den 4/8 kl 18:30 packar vi upp och diskar/hänger tält på tork.
Onsdagen den 8/8 kl 18:30 om tälten hänger på tork behöver de vändas/hängas om.
Fredagen den 10/8 kl 18:30 kommer vi slutligen att behöva packa in de torra tälten.

Lägerorganisation

Lägerchef: Helene Jönsson
Program/tema: Robban Magnusson
Kök: Micke Cardaba
Ekonomi: Gunilla Bolin
Transport/materiel/logistik: Janne Wännman och Tord Hoppe
Sjukvård: Kerstin Wännman
Har du frågor eller funderingar så hör gärna av dig till lägerkommittén på: lako@bask-scoutkar.se