Miniscout 2022

17-20 Juni

OBS! Dags att betala, se nedan!

Registerutdrag

I kåren har vi bestämt att alla vuxna som ska delta på läger och vara i kontakt med våra scouter skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Gå in på denna länk och beställ:
Polisen – beställ utdrag

Det är bara grova brott som syns och du får öppna och titta innan du visar upp det. Två personer i vår styrelse kommer att titta på det tillsammans och du får vara med. Den enda information vi sparar är att du har visat upp det.

Reseinformation

Det tar ca 2 timmar att köra till Vässarö brygga vid Ellan på Norra Singö, den sista biten åker vi båt som avgår 9:45, var gärna där i god tid då det kan bli en bit att gå från parkeringen. Vi är jättemånga som ska åka till Miniscout i år.

Båten tillbaka går från Vässarö kl 14:30

Här hittar du vägbeskrivning till båten: https://vassaro.se/om-vassaro/resvag/

Om lägret

Bävrar och Spårare ska i år åka på Miniscout på Vässarö. Ett fyra dagar långt läger speciellt för våra minsta scouter. Vässarö är scouternas egen ö, en magisk plats i norra Roslagens skärgård.

Läs mer om Miniscout och Vässarö här: https://vassaro.se/lager/scoutlager/miniscout/

Avgiften för lägret är nu fastställd och skall betalas in på vårt swishkonto 123 051 7979 eller plusgirokonto 642585-4 senast 8/4

• Bäver/Spårare   900:-
  • Medföljande föräldrar och syskon  550:-
  • Funktionärer och Ledare  450:-

Märk betalningen med namn!

För att kontakta lägerkommitten maila på: minilako@bask-scoutkar.se

Lägerbrev 1 Miniscout 2022

LÄGERBREV 2 MINISCOUT 2022

Packlista Miniscout

Krisplan

När vi åker på läger har vi alltid med oss kårens krisplan, där står det vad man ska göra om det blir kris. Vad är en kris? Såhär säger Scouterna:
En kris är en oväntad händelse som riskerar att skada våra medlemmar, vår verksamhet eller vårt varumärke

Krisplanen är kompletterad med telefonnummer till alla vuxna ledare som är på lägret. Tillsammans med krisplanen förvarar vi informationen om alla medföljandes hälsa, tex specialkost eller medicinering. Efter lägrets slut förstörs dessa papper.