Plan B 2020

Anmälningsformuläret har nu stängt

Plan B Packlista

Lägerbrev 2 (har mailats ut till anmälda)

Vi planerar programpunkter för fullt och favoriten från förra året, backklättring kommer tillbaka, denna gång med fler backar. Det verkar också som att vi kommer att kunna hyra några segelbåtar för att prova på hur det är att vara sjöscout. Vi klurar också på en variant av lägerbål där vi kan hålla avstånd.

Vi har tält till alla. Campingplatsen är stor så vi kommer att kunna sprida ut oss och bo på en stor yta. Våra stora tentipitält kommer inte att användas istället planerar vi att scouter ska bo i mindre tält som tältlag om ca 4 scouter, bäverscouter bor med sina föräldrar. Tältlagen kommer att laga en del av middagen själv och äta vid sin egen matplats. Detta för att avlasta vårt kök och för att sprida ut matsalsområdet. Vill du redan nu förbereda din packning så kika på packlistan från ett tidigare läger.

När: Onsdagen 29 juli start kl 10,– lördagen 1 augusti, kl  15.

Plats: Härjarö, fd campingplatsen.

Ingen gemensam transport dit.

Om ni har frågor maila oss på: lako@bask-scoutkar.se.

/Lägerkommittén

Lägerbrev 1

Välkommen att anmäla dig till sommarens kårläger, Plan B 2020!

Nu är det kanske någon som tror att plan B är sämre än plan A, men så behöver det inte alls vara. Det kan vara precis tvärtom, vilket vi kommer att bevisa. Vi håller på att planera aktiviteter som är roliga och utmanande. Självklart kommer det också finnas tid för bad.

När: Onsdagen 29 juli – lördagen 1 augusti.
Plats: Härjarö, ca 1 timmes bilresa mot Enköping.

Anmäl dig genom att fylla i vårt formulär högst upp på denna sida senast den 14 juni. Med tanke på Folkhälsomyndighetens rekommendationer så planerar vi lägret för 50 deltagare. Blir det fler än 50 deltagare så har de som meddelat intresse vid vår tidigare förfrågan företräde och därefter enligt principen först till kvarn.

Pris:
Scout eller förälder till bäverscout: 1000 kr per person
Ledare, funktionär: 500 kr per person.
Kostnaden för lägret betalas till swishkonto 123 051 7979 eller plusgirokonto 642585-4. Ange lägerdeltagarens namn och avdelning. För att underlätta för kassören så vill vi ha en betalning per deltagare, vilket innebär två inbetalningar om ni är två i familjen som deltar.

Övrig information:
Vi kommer inte att ordna någon gemensam transport till lägerplatsen utan räknar med att deltagarna själva åker eller skjutsas dit. Preliminärt startar lägret kl 10 onsdagen 29 juli och avslutas kl 15 lördagen 1 augusti.
Återbetalning från Dalacamp pågår för er som betalat genom bankkonto.

Om ni har frågor maila oss på: lako@bask-scoutkar.se.
Nästa lägerinformation, då med lägerplats, kommer till er som deltar på lägret.

/Lägerkommittén