Tillbaka 2019
Vill du följa med på sommarlägret? Anmäl dig med formuläret, se länk nedan.
Anmälningsformuläret har nu stängt
Lägerbrev 1
Hej alla scouter och föräldrar
Varmt välkommen till årets sommarläger Tillbaka (till framtiden)! Vi hoppas att du vill vara med på Tillbaka och uppleva vad vi åker tillbaka till och hur vi senare kommer tillbaka till framtiden från Tillbaka (till framtiden) vilket kommer att vara just då, ja ni förstår säkert vad vi menar…
Anmäl dig så fort som möjligt om du planerar att vara med. Helst vill vi ha din anmälan under februari månad för det betyder att vi utifrån hur många som deltar ännu bättre kan planera lägret och alla aktiviteter. Lägerplatsen i år är obemannad vilket innebär att vi har en större frihet i att välja vilka aktiviteter vi vill ha på lägret. Å andra sidan innebär det också mycket kul och mer planeringsarbete och behov av mer framförhållning än förra året.
NÄR?
Söndag 28 juli – lördag 3 augusti för hel vecka.
Onsdag 31 juli – lördag 3 augusti för halv vecka.
Avdelningsledarna kommer att informera vad som gäller för de olika avdelningarna.
VAR?
Lägerplatsen Brittmäss, utanför Sparreholm i Sörmland. Lägerplatsen ägs av Scouterna och mer information finns på Scouternas hemsida: Brittmäss
ANMÄL DIG!
Anmäl dig på länken längre upp på sidan.
Anmälan fungerar som intresseanmälan och går att avboka fram till slutbetalning. Ju tidigare lägerkommittén får grepp om intresset desto lättare går planeringsarbetet.
Alla som ska med anmäler sig via formuläret på hemsidan, oavsett om du är scout, ledare, förälder, småsyskon eller övrig funktionär.
Den 8 maj ska slutanmälan och betalning vara gjord, men vi återkommer med mer information kring detta i Lägerbrev 2.
KOSTNAD?
Scouter: max 2000 kr för hel vecka inklusive buss t o r, max 1000 kr för halv vecka utan buss.
Vi återkommer längre fram med exakt kostnad när vi ser ungefär hur många som kommer att delta och även då kostnad för ledare, förälder/funktionär och övrig anhörig.
MER INFO
Under våren kommer vi med mer information om tider, transport och packlistor mm. Lägerbrev 2 är planerat till april och det 3:e och sista lägerbrevet planerar vi att skicka ut i maj. Till er föräldrar som avser att delta på lägret och ni som planerar att vara funktionär, så återkommer vi med mer information kring arbetsuppgifter på lägret.
ORGANISATION
Organisationen är ännu inte beslutad.
Vill du hjälpa till i planeringsarbetet eller har önskemål om arbetsuppgift på lägret, hör av dig till lägerkommittén på: lako@bask-scoutkar.se.