Kommunikation – vad händer i kåren och avdelningen?

I kåren kommuniceras uppgifter främst genom hemsida, mail, facebook och chattgrupper.

Medlemsuppgifter Scoutnet

När medlemsansökan godkänts hamnar medlemsuppgifterna i scoutnet. Utifrån scoutnet skickar kåren ut avdelningsmail och fakturor. Därför är det viktigt att kontinuerligt hålla uppgifterna i scoutnet uppdaterade. Här kan du också ställa in om du inte vill ha scouttidningen, exempelvis om ni är flera medlemmar i familjen räcker det kanske med en tidning.

Scoutnet

E-post

Information om program, hajk, kallelse till kårstämma m.m. skickas ut med e-post via Scoutnet. För äldre scouter är det lämpligt att även deras e-postadress är aktiverad för utskick. Kårstyrelseprotokoll och kallelser till kårmöten skickas ut till alla kåraktiva ledare och funktionärer via e-post. Ledare och funktionärer kan ni kontakta via e-brev på adresserna:  fornamn.efternamn@bask-scoutkar.se

Kårkalender och avdelningskalendrar

På kårens hemsida ligger kårkalendern. I kalendern läggs kårgemensamma aktiviteter upp samt styrelsens möten. Det går också att klicka på länken för att se samtliga aktiviteter i kåren. På avdelningssidorna hittar du kalender för respektive avdelning.

Kårens avdelningar

Avdelningsinformation

På respektive avdelningssida hittar ni information om avdelningens program, samt övrig avdelningsspecifik information. Här finns även kontaktuppgifter till  avdelningsledarna samt vilka ledarna är.

Kårens avdelningar

SMS/Gruppchattar

För äldre scouter, oftast Äventyrare och Utmanare, skapas en chatt-grupp. För närvarande ofta i Supertext alt. WhatsUp. Där kommunicerar ledare och scouter direkt med varandra.

Anmäl er gärna till Barkarby-Skälbys facebook grupp så får du se lite vad som händer i kåren. Här lägger ledarna ganska ofta upp bilder från möten, hajker, läger och tävlingar. Det är därför viktigt att du meddelar ledarna om ditt barn inte får synas på bild.

Barkarby-Skälby scoutkår (Facebook)