Lokalerna

Våra lokaler

Du vet väl att du kan hyra våra lokaler?

Här hittar du mer information om våra lokaler som båda går att hyra. Vårdkasen vid Skälby gård och scoutstugan Lyan nära Sandviks gård.

Vårdkasen

Scoutlokalen med högt i tak mitt mellan Barkarby och Skälby

Hyra Vårdkasen

Vid foten av Vårdkaseberget i närheten av Skälby gård och Björkebyskolan finns kårens huvudlokal, (Brasvägen 3). Här finns ett fullutrustat kök och diskmaskin med hög kapacitet. I pyramiden – den stora salen – finns plats för ca 100 bordsgäster (inkl porslin) och i Pagoden – samlingssalen – kan man vara ca 50 sittande på samma gång.

Lyan

Stuga vackert belägen vid Mälaren ett stenkast från Gåseborg

Hyra Lyan

Perfekt för rustikt mys ligger kårens stuga i det vackra Sandvik. Här kan man ha möten i storstugan (ca 20 personer), övernattningar på golvet på loftet. Stugan har elektrisk belysning och värme, samt insatskamin och vedspis. Man lagar mat på vedspisen eller  på elektrisk platta, micro och kaffebryggare finns också. Vatten hämtar man i dunk från ett närbeläget hus. Det är ca 100 m till strand. De går bra att att tälta eller slå vindskydd utanför samt att det finns bra med träd för de som gillar att sova i hängmatta.

Det är några hundra meter bort till Sandviks fasta vindskydd och bra eldningsplats finns vid stranden.

Det finns fler bilder i länken om Lyan ovan.