hero8_nm-8103184

Avdelningar

Scoutverksamheten är organiserad i avdelningar i olika åldersgrupper.

Klicka på avdelningarna nedan för att se information om dem och hur man kontaktar dem.

Se nedanför avdelningarna för mer allmän information.

Hämtning och lämning

För yngre scouter som lämnas/hämtas från möte av förälder vill vi att det sker uppe vid entrén till Vårdkasen. Detta för att det ska vara möjligt för ledare att informera föräldrar om något särskilt som gäller t.ex. kommande möte eller byta ett ord med förälder om något har hänt under mötet och för att scouterna ska vara på ett ställe där ledarna har uppsikt fram till dess att föräldrarna hämtar. Tänk på att det ska vara tydligt att scouten blir hämtad, inte bara försvinner ner på parkeringen.

Mobilanvändning

Användning av mobiler är inte tillåtet under scoutmöten om de inte ingår i programmet. Precis som i skolan är mobilerna ett störningsmoment. Hjälp ledarna genom att, om det är möjligt, lämna mobilen hemma alternativt prata med er scout om mobiletikett och kårens regler. Ledarna förväntar sig att mobilen ligger i fickan eller ryggsäcken under hela scoutmötet.