Hyra Vårdkasen

Hyresförfrågan

För att hyra Vårdkasen (eller låna om det är för kårens egna verksamhet), gör så här:

• Läs information och regler nedan för bokning av Vårdkasen.
  • Se vilka tider som är bokade i bokningskalendern (längre ner på sidan).
  • Fyll i hyresformuläret genom att klicka på länken här nedanför.

Hyresformulär Vårdkasen

Uthyrningsinformation

Vårdkasen lämpar sig väl för både stora och små fester. Många har firat sin 40- eller 50-årsdag och flera brudpar har haft sina bröllopsfester här. Det går även bra att ha dopfika, minnesstunder, klass/föreningsträffar eller varför inte en brädspelskväll?

Ni hyr Vårdkasen ett helt dygn (helg fr.o.m. 1/1-2024) och festen får gärna hålla på fram till morgontimmarna eftersom lokalen ligger ganska ostört. (Vi vill dock att ni drar ner lite på ljudvolymen efter kl 1 på natten.) För Era gäster finns det dessutom gott om avgiftsfria parkeringsplatser precis utanför.

Det finns bord, stolar, glas, porslin och bestick för 100 personer.

Ni har även tillgång till vår gräsmatta och baksidan, vilken vetter mot grönområdet vid Skälby Gård. Där går det utmärkt att t ex grilla och umgås.

Mer information om priser och bokningsläget finns nedan.

Vårdkasen uthyrning – Viktig information

OBS! Vi hyr inte ut under dessa perioder:

• jul, nyår samt mellandagar (22 december – 2 januari)
  • midsommar
  • hela juli månad

Några regler för att hyra

• Den som hyr samt är ansvarig ska vara minst 30 år gammal och får ej i sin tur låta någon annan disponera lokalen
  • Det är ej tillåtet att hyra lokalen för att anordna loppis eller liknande verksamhet
  • Maxantalet som får vistas i lokalen är 100 personer.
  • Andra boende finns inom 100m från lokalen. Hög musik eller liknande får därför inte förekomma efter kl 01.00 på natten
  • Hyresgästen är skyldig att städa lokalerna efter hyrestillfället samt att ersätta och/eller återställa eventuell skadad lös eller fast inredning. Hyresgästen skall diska och återställa köksutrustningen efter användning. Om detta ej sker eller utföres slarvigt, debiteras 400 kronor i grundavgift samt ytterligare 400 kronor per timme för att återställa lokalen i godkänt skick.
  • Hyresgästen skall utan anmodan rapportera uppkomna skador eller funna brister.
  • Vid ev. övernattning skall anmälan ske till brandförsvaret

Uthyrningspriser fr.o.m. 2024-01-01

Åldersgräns för att hyra våra lokaler är 30 år!
Från och med 1/1-2024 kommer uthyrning av Vårdkasen endast att ske för en hel helg. Rabatt på 50% för aktiva ledare och funktionärer i Barkarby-Skälby scoutkår.

Priser

Veckodag Pris
Helg Fredag 12:00 – Söndag 16:00 7500 kr

Bokningskalender

Här ser du aktuella bokningar för Vårdkasen.