Hyra Lyan

Hyresförfrågan

För att hyra Lyan (eller låna om det är för kårens egna verksamhet), gör så här:

• Läs information och regler nedan för bokning av Lyan.
  • Se vilka tider som är bokade i bokningskalendern (längre ner på sidan).
  • Kontakta Jan Wännman på e-postadressen här nedanför.

lyan@bask-scoutkar.se

Uthyrningsinformation

Lyan passar bra för sommar- och höstaktiviteter då den tar tid att värma upp. t.ex grillkalas eller skolutflykter.

Hitta till Lyan

Glöm inte att anmäla om övernattning till brandförsvaret!

Några tips: Skriv ut nedanstående PDF!
Till dig som besöker Lyan!

Börja med att tända vedspisen i köket, fyll stora pannan med vatten så har ni varmt vatten till mat och disk mm. effekten regeras med storlek på vedträna, många små ger högre effekt än två stora. Tänd även i kaminen.

Grillpinnar och slanor, kapa längst ned vid marken, tag så många ni vill nära husen och längs vägen upp mot ladan, det växer igen annars!

Sätt en lykta eller ett ljus i och utanför dass.

Ett handtvättfat i köket och ett vid toan, stora vita handfatet är för att skölja disk. Svarta baljorna är för personlig disk utomhus.

Genomför brandövning först genom att visa och berätta samt de får testa hänga ut stege,  om det är någon uppe skall det finnas någon som kan hänga ut stegen, lite senare, bryt ström och aktivera brandvarnare, genomför brandövning. Var är samlingsplatsen, hur många är ni?

Några regler för att hyra

• Den som hyr samt är ansvarig ska vara minst 30 år gammal och får ej i sin tur låta någon annan disponera lokalen
  • Det är ej tillåtet att hyra lokalen för att anordna loppis eller liknande verksamhet
  • Maxantalet som får vistas i lokalen är ca 30 personer.
  • Hyresgästen är skyldig att städa lokalerna efter hyrestillfället samt att ersätta och/eller återställa eventuell skadad lös eller fast inredning. Hyresgästen skall diska och återställa köksutrustningen efter användning. Om detta ej sker eller utföres slarvigt, debiteras 400 kronor i grundavgift samt ytterligare 400 kronor per timme för att återställa lokalen i godkänt skick.
  • Hyresgästen skall utan anmodan rapportera uppkomna skador eller funna brister.
  • För att sova över i Lyan måste man anmäla det till brandförsvaret (gäller alla kommunens lokaler)

Uthyrningspriser

Kategori Veckodag Pris
Scoutkår Fredag-Söndag (helg) 600 kr
Övriga dygn 300 kr
Icke scoutkår,
andra föreningar
Fredag-Söndag (helg) 1000 kr
Övriga dygn 500 kr
Företag och liknande Per dygn 1000 kr

Åldersgräns för att hyra våra lokaler är 30 år
Dag innan helgdag räknas som lördag
Rabatt på 50% för aktiva ledare och funktionärer i Barkarby-Skälby scoutkår

Bokningskalender

Här ser du aktuella bokningar för Lyan.