Snöfritt 2016

Nu finns lägerbrev 1 att ladda hem här: Lägerbrev 1 Snöfritt

För oss Äventyrare har vi i sommar ett annorlunda läger uppe i Storvallen. Vi kör lägret ihop med Träkvista Sjöscoutkår och deras Äventyrare. Vi tror att det här kommer att bli ett riktigt superbra läger med mycket naturupplevelser och strapatser i form av dagsturer och toppbestigningar.

När?
Lördag 6 augusti till lördag 13 augusti

Var
Storvallen som ligger några km från Storlien i nordöstra Jämtland. Vi kommer bo i lägertält och fjällstugor (vi byter efter halva tiden eftersom vi bara har plats för halva gänget I stugorna) . Vi kommer inte att ha med så mycket lägermatriel utan utnyttja de fassiliteter som finns I stugorna.
www.nsf.scout.se/Storvallen

Hur?
Vi kommer att ta oss till lägret med tåg.

Kostnad?
Kostnaden är 2 300 kr.
Anmälningsavgiften är 500 kr & ska betalas in senast 31/3.
Slutbetalningen på resterande 1 800 kr betalas senast 31/5.

Anmälan?
Den preliminäranmälan gör du snarast men inte senare än 20/3 genom att fyll i blanketten på resp hemsida och definitivanmälan sker när du satt in 500 kr på kårens plusgirokonto 642585-4

Frågor? Har du frågor, hör då av dig till Joel Skogman, 076-1615774, joel.skogman@bask-scoutkar.se